Chicago!! my kind of town! (#6)

Om 3:30 uur ging de wekker.. Snel douchen en aankleden en uitchecken. Warm aangekleed stond ik op de stoep van het hotel. In de sneeuw.

Om 7 uur in de ochtend land ik op O’Hare Chicago Airport. Het gaat net zo vlot als de rest. Omdat het een nationale vlucht is, is controle kennelijk niet meer nodig. Ik ga op zoek naar de trein. Na een best wel lange wandeling uiteindelijk gevonden!

Iedere trein is goed, want ze komen allemaal langs de stop waar ik moet zijn: Clark / Lake.

Ik stap uit en sta ‘in the streets of Chicago!’ de wolkenkrabbers komen mij te gemoed! indrukwekkend!! Ik ga op zoek naar mijn hotel. Ik passeer een 7/11, met een mooie pizza aanbieding en een starbucks. Altijd goed denk ik.

Na een korte wandeling van 10 min. gevonden! Down Town Chicago! Ik loop naar binnen iets voor 8 uur in de vroege ochtend en ik kan gelijk naar mijn kamer!

Super luxe! op de 35e verdieping heb ik een zich op de wolkenkrabbers van de stad! Ik heb besloten om, als ik ga slapen, dit met open gordijnen te doen. Om de lichtjes zijn werk te laten doen!

Mijn kamer is groot en mooi. Een heerlijke boxspring waar ik moet klimmen. Een bad/douche, koffiezetapparaat  met slappe koffie en een koelkast. Meer heeft een mens niet nodig 🙂 Ik installeer mijzelf en loop naar de receptie om wat info te vragen over de Hop on Hop of bus.

De halte is aan de overkant, dus ik loop er naar toe en de bus vertrekt binnen 5 minuten. Nou dat is mooi.. ik stap in, maar wat was het koud!!!! Niet normaal!! Door de kou zelf deed de verwarming het waarschijnlijk niet meer, dus dat was ff afzien. Gevoelstemperatuur -14. Eerlijk is eerlijk.. ik ben die dag 3 x in bad geweest om mijzelf op te warmen. Zo koud was het!

’s avonds wilde ik nog ff naar buiten en ben ik naar het Hard Rock Cafe gelopen. Ook best een flinke wandeling, maar wat was ik blij dat ik terug in het hotel was. Nog een pizza opgehaald en wat te drinken en ik doe niets meer! Te koud om iets te doen! Met TLC en een pizza kom ik ook de avond door!

Dag 2 in Chicago! Springsteen Show Time!! (Springsteen volgt in een apart blogje… )

SpringsteenTheRiverTour (5)

De stress sloeg al toen in de ochtend! Springsteen tickets for Chicago Drop! dit betekend dat er kaarten beschikbaar worden gesteld! Met een collega huiskamerconcert Host Sven in de app voor een betere kaart!

Mij is het niet gelukt om een betere kaart te kopen, maar Sven wel!! Happy!!! ik zit in 117, in plaats van 223, en pal achter het podium!! Geweldig!! Genoeg stress..tijd voor ontspanning!concert_ga_floor

Rekenend op flinke kou had ik mij hierop gekleed. Blijkt het uiteindelijk 10 graden warmer te zijn dan gisteren. Dit was goed voelbaar.

Ik stap op de hop on hop of bus, lekker warm dit keer, en laat mij afzetten bij het ‘Sky Deck’.

Het hoogste gebouw van Chicago. Meer dan 100 verdiepingen de lucht in. Je kon daar ook op een glazen plaat staan en dan foto’s maken.. heb ik gedaan, maar de eerste stap is best eng ha ha

Mijn tour voortgezet en rond de klok van 18 uur richting het Hard Rock Cafe waar Sven en zijn vrouw zaten. Ik trakteer, als bedankje voor het kaartje, op een pizza.

Niet veel later stappen we in de taxi op weg naar het concert van Springsteen!!! In een aparte blog hier meer over!

Na het concert met de taxi terug. Op de terug weg stoppen we nog even om een skyline foto by Night te maken.

Eenmaal in het hotel ga ik inpakken en geniet ik nog even na van het concert! van slapen komt niet veel tot niets.

Om 4 uur ’s nachts loop ik door de straten van Chicago op zoek naar het treinstation! ha ha Ook weer gevonden en op naar het vliegveld!! Het is een korte vlucht en om 9 uur land ik in Newark.

Eigenlijk wilde ik nog naar NYC, maar mijn voeten wilde niet meer! Verder sloeg de vermoeidheid ook best toe en heb ik besloten om mijn tijd op Newark door te brengen.

Om 17 uur konden we boarden en om iets na 7 uur in de ochtend lande ik weer in Amsterdam!

Goed om terug te zijn, maar deze trip maak ik graag nog een keer! Niet alleen New Jersey, Freehold en Asbury Park zijn geweldig, maar Chicago op zich is een super stad! Mooie, groot, schoon en heel vriendelijk!